No sempre el plagi ha estat un crim. El manlleu, la represa, el calc i el ressó d’arguments, temes i motius radica des de sempre en el cor de la creació literária. La criminalització del plagi és relativament recent i s’associa a la irrupció del mercat, el profit comercial i la propietat privada en la literatura. El miratge de l’originalitat també va enviar als marges aquest vessant dialógic de l’escriptura: parar l’orella als lloms dels llibres per sentir-ne les músiques que s’hi congrien i s’hi contagien. "Plagia millor!" reflexiona sobre com ressonen les ficcions entre si: des de la tópica clássica fins a la polifonia, la intertextualitat, la metaficció, el palimpsest, la paródia o el pastitx. També hi tenen un lloc el plagi de guerrilla i les escriptures conceptuals, l’instint depredador de robar-ho tot per fer-ne or, els punts de fuga, les friccions de papers de vidre, les paródies, les oxidacions i les cures de desintoxicació, les apropiacions i les escriptures no-creatives.ción desbocada, que se reflejó en una volatilidad económica sin precedentes y en la formación constante de burbujas. Esta inestabi